Kaixo! Ongi etorri gure blogera!espero dugu gure postak erabilgarriak izatea eta aldi berean parte hartzea inolako erreparo barik.
RSS

2010/05/04

Hezkuntza kooperatibo edota eskola inklusiboari buruzko lau liburu interesgarri


DESARROLLO DE ESCUELAS INCLUSIVAS. Ideas propustas y experiencias para mejorar las institucions escolares (2008) - Mel Ainscow

Liburu honek ideia, hausnarketa, proposamen eta esperientzia anitzak eskeintzen dizkigu, eskolak eta ikasgelak inklusiboagoak izaten saiatzeko, hau da, etengabeko garapenean dauden kontestuak izateko, ikaskuntzan eta parte hartzean zailtasunak dituzten ikasleen eskura jartzen.

Egilearen esperientzian eta ikerketetan oinarritua dago, esparru honetan hogei urte baino gehiago eman baititu. Testua bizipen eta adibidez josita dago, herrialde ezberdinetan egindako ikerlanetan emandakoak.

Zailtasunak dituzten ikasleen irakaslei zuzendutako iniziatiba bideratzaileak ere biltzen ditu, hauek ikasleei erantzuk egoki bat emateko asmoz.
Egileak gomendatzen ditu praktiken garapenean oinarritutako biderapena, zailtasun bereziak dituzten ikasleak estimulu gisa hartuz.
Era honetan, lotura lortzen dugu "hezkuntza berezia"-ren eta eskolak hobetzearen eta eragingarriagoak izatearen nahiaren artean.
Horregatik, liburu hau interesgarria da eskolen hobekuntzan jakinmina duten irakurleen artean.


EDUCACION INCLUSIVA: UNA ESCUELA PARA TODOS (2003) - Pilar Arnaiz Sánchez.

"Hezkuntza Bereziaren" jatorrizko kontzeptutik, gaur egunean zabaltzen hari diren kontzeptu berrietara, " Hezkuntza Inklusiboara" edo " Denontzako Hezkuntzara", azterketa sakona egiten duen liburua dugu.

Liburua bost kapitulutan banatzen da:

-> Lehenengoa: Hezkuntza bereziaren jatorria, jaiotza eta garapena lantzen du.

-> Bigarrena: Normalizazioaren garaia. Eskola integrazioaren mugimendua emateko ze faktore egin ziren eta zer nolako garapena izan duen eta honek Hezkuntza Beresiaren esparruan izan duen eragina aztertzen du

-> Hirugarrena: Aurreko bi kapituluetan ikusitakoa kontestualizatzen du.

-> Laugarrena: Inklusioaren ikerketetan zentratzen da.

-> Bostgarrena: Hezkuntza inklusiboa aztertzen du.

AULAS INCLUSIVAS. UN NUEVO MODO DE ENFOCAR Y VIVIR EL CURRÍCULO (2007) - William Stainback, Susan Stainback
Liburu honetan, Hezkuntza inklusiboa nola biltzatu ahal dugun erakusten digu,edozein ikasgelarekin bat egiten duen kurrikuluma diseinatuz, egokituz eta proposatuz.


Estatu Batuetako eta Canadako esperientzia berritzaileenak batzen ditu, eskola bakoitza ikasleetara egokitzen den eskola izan ahal dela eta edozein ikasle, bakoitzak bere ezaugarri pertsonalekin, eskola komunitate batean egon ahal dela erakutziz.
Obra honeta, esperientzia ezberdinen bidez ikus dezakegu eguneroko praktiketan inklusioa lortzea posiblea dela eta nola aurrera eraman behar dugun esaten digu.

Kapituluka banatua dago eta, hauetan integrazio-inklusioaren arteko ezberdintasunen azterketatik kurrikuluma egokitzeko bideetarainoko azterketa egiten du.

Hortaz, Hezkuntza Bereziko irakasleak, aztertzaileak, politikoak, eskola zuzendariak, ikasgelako eta laguntzako irakasleak, psikodepagogoak... liburu honetaz baliatu ahal dira.


NUEVE IDEAS CLAVE. APRENDIZAJE COOPERATIVO (2008)- Pere Pujolas Maset

Ikasle-ikasleen eta ikasle- irakasleen artean ematen diren garrantzizko interakzioei buruzko hausnarketa egiten du, eta hau praktikara nola eraman dezakegu erakusten digu.

Interakzio kooperatiboa oinarritzan duten ekintzak nola bultzatzen eta nola sortu eta diseinatzen diren azaltzen digu, konpetibitatetik eta konpetentziatik aldenduz.

Beraz, Ikaskuntza kooperatiboa ikasleen artean ematen den anizasunari erantzuna ematen dion baliabidea dela aztertze du, ikuspuntu inklusibo batetik.

Liburuak estruktura argia du, planteatzen dizkigun ideiak ondo ulertzeko eta aldaketan egin beharraen garrantzia ikusteko.
Gustatuko litzaiguke euskarazko publikazioren bati buruz idaztea, baina hauek oso eskasak dira, eta aipatutako lau liburuak dira interesgarrienak

0 comentarios:

Publicar un comentario